1). Gyártó (márkanév vagy logo)
2). Mintázat (profil) neve
3). Méretmegadás: 205 = Az abroncs szélessége mm-ben 55 = A magasság/szélesség arányszáma, százalékban kifejezve. R = Radial szerkezet, 16 = Keréktárcsa-átmérő (col)
4). 91 = Terhelési index (lásd bővebben) V = Sebességindex (lásd bővebben)
5). E = Alacsony gördülési ellenállású abroncsok
6). Tubeless = tömlő nélküli gumiabroncs
7). A nemzetközi előírások szerinti jelölések Pl. E4 e4(4 = Hollandia)
8). Gyártó ország
Általános jelölések:
Terhelési index (LI = Load Index): A gumiabroncs maximális terhelhetőségét mutatja, megfelelő (gyári előírt) nyomásérték használatával. A járműre szerelt összes gumiabroncs terhelhetőségének nagyobbnak kell lennie, mint a járműre előírt maximális gördülő össztömeg (vagyis az autó önsúlya + csomagok + utasok).
Sebességi index (SI = Speed Index): A gumiabroncs számára megengedett legnagyobb sebességet mutatja.
Egyéb jelölések:
M+S -Mud and Snow – Hóra sárra tervezett gumi nem feltétlenül téli abroncsot jelent
„Hópehely a hegyen” – kifejezetten téli abroncs, havas úton a teljesítménye legalább 7%-kal jobb, mint az átlagos gumiké
AW All weather/ 4S – Négy évszakos gumiabroncs
RF – Reinforced, megerősített kivitel
XL – nagyobb terhelhetőségű kivitel
C – erősebb, mint az RF vagy XL abroncsok, utánfutókra és kisteherautókra ajánlott
Dura-Wall – Megerősített oldalfalú off-road abroncs
FR/MFS – peremvédő
TL Tubeles- tömlő nélküli kivitel
TT – Tömlős kivitel (személy, kisteher és terepjáró autókon már nem használjuk)
TWI (Tread Wear Indicator) Ahatóságilag megengedett minimális 1,6 mm-es szintre beállított kopásjelző
MO – Mercedes kivitel
N0/N1/N2 – Porsche kivitel
*/M3 – BMW kivitel
RB/RBL/RW/BLT/BSL/BSW/OWL/ORWL/WLT – terepjáró gumik, oldalfal és feliratok típusa